top of page
חיפוש

פרשת כי תצא - הרב עודד מזור



"בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה, חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה, הוֹדוּ לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ:" (תהלים ק' ד')

קהילה יקרה,

ראשית, בבואי בשערי "כל הנשמה", תודה מעומק הלב. זו זכות אדירה להיכנס אל התפקיד והשליחות הזו, להמשיך את העשייה האדירה שיש כאן, לחזור אל הנשים והאנשים שמהווים את הבית הזה ויחד איתכם להגשים את הצעדים הבאים קדימה. אני מברך ומתרגש לשבת ליד הרב לוי בישיבות הצוות, לבנות את חגי תשרי ואת התוכניות לשנה הבאה עלינו לטובה עם מורי ורבי ועם כלל הצוות: שלמה, ניצה, שרית, בועז, אילונה, מיכל, אלי וברהנה, לחלום ולתכנן עם הוועד המנהל של הקהילה, בראשות שרה ואליסה הקשובות, המחויבות והפועלות למען כולנו.

תודה נוספת לכל מי שחשבו על משפחתי ועלי בשבועות האחרונים ושלחו אלינו מילים חמות ואוהבות, חיבוקים וגם ארוחות נפלאות אחרי שעברנו לירושלים. הרגשנו עטופים בקהילה שמתרגשת איתנו בהתחלה החדשה. תודה, תהילה וברכה לכולכם!

ועכשיו כבר יצאנו לדרך. יחד עם תקיעות השופר, פריחת החצב ומזג-האוויר שמתחיל להתקרר לקראת הסתיו, אנחנו נערכים לתחילת השנה החדשה ואני מתרגל – לאט לאט... – לכיסא, למשרד, לעובדה שאני יושב כאן ולגודל האחריות והשליחות שבתפקיד הזה.

מהחצר שומעים את ילדי הגנים שלנו, חלקם עוד מתקשים להיפרד בבוקר (גם ראם שלנו) ורובם חשים כאן פשוט בבית. וכמו הילדים, גם הוריהם – נרגשים, שמחים, חוששים קצת. משפחות הגנים הם חלק כל-כך חשוב בקהילת כל הנשמה, תפקידנו לוודא שהם ידעו שגם מעבר לגן יש להם כאן קהילה ובית.

נוער תל"ם התחילו השבוע את שנת הפעילות החדשה שלהם. ביום שלישי אחר-הצהריים ארגנו חברות וחברי השכבה הבוגרת את אולם בית-הכנסת, קישטו בבלונים ובסרטים צבעוניים, והבניין התמלא בקולות תל"מאיים נפלאים. מיכל, הרכזת המסורה של סניפי ירושלים, משקיעה המון אהבה וחשיבה חינוכית לדרך ליצור קבוצה חזקה של השכבה הבוגרת ודרכה להגדיל ולטפח גם את השכבה הצעירה, ויחד אנחנו רוצים להעמיק את החיבור של הנוער אל הקהילה ואל חבריה וחברותיה.

כל יום אני נחשף לפעילות אחרת שמתרחשת בקהילה, בין כתלי הבניין ומחוצה לו, יוזמות של וועדות ואשכולות, שיחות של צוותים ורעיונות חדשים ורעננים של מי שרואים ורואות בקהילה הזו את המקום שלהם ליצור ולהשפיע טוב בעולם. אתמול (רביעי בערב) זכיתי לפתוח את האירוע הראשון שלי בתפקיד, וכל כך שמחתי שזה היה ערב פיוטי סליחות עם הפייטנית הנהדרת הדס פל-ירדן, שקשורה אל כל הנשמה כבר שנים רבות, ועם הנגן הנפלא אליהו דגמי. היה ערב פותח-לב, השירה והכוונה מילאו את בית-הכנסת וקרבו אותנו צעד נוסף אל רוח הימים הללו. לפני שבוע למדנו גם עם הרבה פרופסור דליה מרקס על יום הכיפורים - תודה לאשכול חינוך ולאסתר אדלסבורג על היוזמה והארגון. בעוד שבוע וחצי, מוצ"ש 21.9, בועז דורות ואני ננחה ערב סליחות נוסף בו "ננער את האבק" ממנגינות הימים הנוראים, נכוון את עצמנו לחשבון-הנפש שהזמן הזה מזמן עבורנו. כל אירוע כזה הוא הזדמנות להתחזק פנימה, להתעלות למעלה ולהיפתח החוצה אל קהלים חדשים.

ובשבוע הבא – בחירות! בין כל כרטיסי הברכה, הממשיים והווירטואליים, שלקראת השנה החדשה, לפתק שנשים בקלפי יש סיכוי אמיתי להשפיע על השנה והשנים הבאות. אני מקווה ומאמין שכל חבר וחברה בקהילת כל הנשמה ובמעגליה הרחבים יצאו ביום שלישי להצביע. בשבת, לפני הכנסת ספר-התורה, נתפלל תפילה מיוחדת לקראת הבחירות: "יְחַדֵּשׁ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת שְׁנוֹת כְּהֻנַּת הַכְּנֶסֶת הָעֶשְׂרִים וּשְׁתַּיִם עָלֵינוּ וְעַל כָּל יוֹשְׁבֵי יִשְׂרָאֵל, בְּכָל מָקוֹם שֶׁהֵם, לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה".

בהפטרה שנקרא בשבת, מתוך ישעיה נ"ד, כתוב: "כִּי־יָמִ֥ין וּשְׂמֹ֖אול תִּפְרֹ֑צִי". הנביא מתייחס להתרחבות גיאוגרפית, מבטיח ימים של בנייה והתחדשות לאחר החורבן. אנחנו זוכים וזוכות לחיות את הימים הללו, אבל גם את הכאב והסכנה שבהם. דווקא לקראת הבחירות, כשכל אחת ואחד מאיתנו ניצבים במקום המדויק לנו על המפה הפוליטית, אנחנו צריכים גם לראות מעבר לחלוקה הזו, לפרוץ ולשבור את החומות שמנסים להקים בינינו בגלל דעות ואמונות. להחזיק בעמדה, גם בנחישות ובמסירות, לא מחייב רגשות של ריחוק ופירוד מבעלי דעות אחרות.

"הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ" מבקש מאיתנו הנביא. רוחב לב, פתיחות, ואין סיבה לחשוש שהפתיחות הזו תחליש אותנו כי אין בה ויתור על עצמנו – "הַאֲרִיכִי מֵיתָרַיִךְ" יחד עם "וִיתֵדֹתַיִךְ חַזֵּקִי".

"וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תָמוּט, אָמַר מְרַחֲמֵךְ ה'".

שתהיה שבת של שלום, של התחדשות והתרגשות, ובעקבותיה שבוע של טוב ותקווה.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פרשת בהעלותך - הרב עודד מזור

תאוות חיים מתפרצת – שפיכות דמים או נבואה? השבת, כשאנו מגיעים בסדר קריאת התורה אל פרשת "בהעלתך", אנחנו בעצם רק שנה אחרי יציאת מצרים. רובן המכריע של הפרשות שקראנו בחודשים האחרונים, מאז פרשת משפטים שבספר

bottom of page